O nama

O nama

BIP – BEOGRAD

    Beogradska industrija piva – BIP zvanično započinje rad pod ovim imenom januara 1963. godine. U sastav BIP-a tada ulaze ’’Industrija piva 7. Juli'' (Vajfertova pivara), ''Pivara Beograd'' (Bajlonijeva pivara) i preduzeća ''Bezalko''. Osnovna delatnost udruženog kolektiva bila je proizvodnja piva, slada, sirupa, leda i bezalkoholnih pića. Udruživanje označava i početak znatnih ulaganja u izgradnju, rekonstrukciju i modernizaciju pogona, koji je do tada bio na nivou iz perioda pre Drugog svetskog rata. U prvoj fazi rekonstrukcije između 1963-1966. godine renovirana  je sladara, koja i danas može da proizvede oko 5.000 tona slada godišnje, a u pogon je puštena i nova moderna flašara Vandergeten kapaciteta 24.000 boca piva na sat. Sa integracijom je nastavljeno  i već 1967. godine BIP-ovoj porodici se pridružuje i Preduzeće za proizvodnju piva i slada ''Ovčar'' Čačak, koji i danas posluje u sastavu BIP-a pod imenom ’’Beogradska industrija piva Beograd - pogon Čačak’’. U sastav BIP-a 1970. godine ulaze fabrika sirćeta ‘’Semberija’’ i beogradski pogon IPK ’’Servo Mihalj’’ iz Krnjače.

Sa ulaganjem u modernizaciju proizvodnje se nastavilo i u narednim godinama te je 1968. godine u pogon puštena nova varionica Steineker sa kapacitetom 700.000 hektolitara piva, ugrađene su dve nove linije za otakanje piva i jedna nova za otakanje bezalkoholnih pića. Pogon u Čačku je takođe modernizovan sa novom flašarom i linijama za otakanje piva i sokova. Zbog sve veće potražnje BIP-ovih proizvoda na tržištu, tada postojeći kapaciteti morali su se dodatno modernizovati i firma je ušla u završnu fazu modernizacije iz koje je izašla kao najsavremenija pivara u SFRJ. Novi vriono ležni podrum izgrađen je 1969. godine kapaciteta122.000 hektolitara piva, ugrađene su nove dve linije za otakanje piva sa kapacitetom od 90.000 boca na čas, zatim nova linija za otakanje sokova, kao i ono po čemu je BIP takođe bio prepoznatljiv, linija za otakanje u doj-pak sa kapacitetom 10.000 kesica na čas (popularni dvojni - C). Izgrađeno je radničko odmaralište u Budvi, a 1976. godine u pogon puštena nova varionica Ziemman kapaciteta 1,5 miliona hektolitara piva i sladara u Čačku kapaciteta 60.000 tona slada godišnje, čiji je ekonomski značaj prevazišao okvire BIP-a. 

   Sedamdesetih godina kada su Ustavnim amadmanima utemeljenje prve osnovne organizacije udruženog rada, u BIP se 1975. godine  integriše pivara ''20. oktobar'' – Sremska Mitrovica kao i nešto kasnije pivara ''Toma Kostić'' iz Leskovca. Ono što je takođe upečatljivo je podatak da je BIP između 1967-1975 kupio 600 stanova, čime je gotovo u potpunosti rešio stambena pitanja svojih radnika.

Nakon modernizacije koja je sprovedena do kraja 70-tih godina BIP je postao lider na tržištu piva u SFRJ. Prvi je 1969. godine započeo sa proizvodnjom popularnog napitka ’’Ruski kvas’’, da bi 1971. godine bila otočena prva limenka sa pivom. Paletu proizvoda tada su činila piva: ‘’Sveti Stefan’’, ‘’Gambrinus’’, ‘’BIP’’ svetlo i tamno, ‘’Avala’’, gazirani i gusti sokovi, sirće itd.

Sa ulaganjem je nastavljeno i u nastupajućim godinama. U flašari je početkom 80-tih instalirana tada najmodernija linija za otakanje piva tzv. linija 3, a nastavilo se i sa inovacijama u paleti proizvoda, što je dovelo do toga da se početkom 90-tih pojave ’’Ledeni čaj’’ I ’’Ledena kafa’’. Polovinom 90-tih završen je u sklopu Skadarlije tržni centar sa više hiljada kvadrata korisnog prostora, a iz ovog pogona je polovinom 90-tih potekla i BIP-ova ’’Skadarlijska’’ mineralna gazirana voda. Suvi pivarski kvasac i sirće takođe su postali jedni od zaštitnih znakova iz bogate palete BIP-ovih proizvoda.

Krajem 1998. u skladu sa odredbama novog Zakona o preduzeću i Zakona o klasifikaciji delatnosti BIP posluje kao Akcionarsko društvo ’’Beogradska industrija piva,  slada i bezalkoholnih pića’’.  BIP je zatim izvršio svojinsku transformaciju (prvi i drugi krug) i vlasnici nad njegovim kapitalom su postali preko četiri hiljade akcionara fizičkih lica, Akcijski fond i Fond PIO i druga pravna lica. Sredinom 2003. godine vlasništvo nad kapitalom od oko 29% stiče Republika Srbija po osnovu konverzije potraživanja.

Godine 2002 BIP prvi u državi izbacuje pivo u plastičnoj flaši koje ubrzo postaje hit među potrošačima i 2003. godine promoviše novi brend piva Bg.